subota, 8. srpnja 2017.

5 stvari koje sam naučila na odmoru u Splitu


Split sam po prvi put posjetila prije nešto više od deset godina. Jesam li se zaljubila tada? Vjerujem kako nisam jer sam bila znatno manja i gradove nisam gledala na taj način. U svibnju prošle godine odlučila sam ga ponovno posjetiti kako bih se maknula iz svog rodnog grada i odmorila dušu. Jesam li se zaljubila tada? O da.


1. SPLIT KAO DESTINACIJA
Drugi po veličini grad u Hrvatskoj, a najveći u Dalmaciji, Split je kroz godine postao nešto što po meni niti jedan grad na moru (izuzev Dubrovnika) nikada neće postati, a to je mješavina antike i luksuza.

Iz turističke zajednice grada Splita ističu:

Šetnjom kroz drevni grad moguće je putovati kroz vrijeme, promatrati vrhunske primjere antičke arhitekture poput Peristila, srednjovjekovne romaničke crkvice i gotičke palače, renesansne portale plemićkih kuća, barokne fasade, sve do moderne arhitekture izvanredno uklopljene u bogatu baštinu.

Rekla bih kako je Split kao grad idealan za svakoga jer se sadržajem koji nudi može pronaći ponešto za svakoga. Ukoliko niste ljubitelj gradske vreve tu je Marjan, brdo simbol koje se proteže nad gradom. Ono nudi staze za trčanje, planinarenje ali i biciklizam, reakreacijske terene ali i drevne crkvice u kojima su stari Splićani tražili duhovni mir.



2. IDEALNO VRIJEME ZA ODMOR
Svaku destinaciju u Dalmaciji bih uglavnom posjetila za vrijeme ljetne sezone no Split sam imala prilike posjetiti kako u srpnju tako i u svibnju, ali i lipnju.

Više je činjenica/razloga zašto i kada posjetiti Split, pa krenimo. Ukoliko ste došli na ljetni odmor i ne želite razgledavati grad već samo uživati u moru i suncu, onda su srpanj i kolovoz idealni mjeseci za vas jer možete biti sigurni kako će vas vrijeme itekako poslužiti.


Ako ipak želite uz svakodnevno kupanje i sunčanje razgledavati grad te u potpunosti uživati u svim blagodatima koje vam on može pružiti, onda će vam lipanj i rujan ipak najbolje odgovarati jer tada ne samo da je vrijeme i više nego idealno već su i gužve u gradu znatno manje pa tako možete nesmetano razgledavati.


Što se tiče same predsezone i posjete gradu u tom vremenskom periodu, svibanj je idealan mjesec. Tada u potpunosti možete izigravati turista jer niti su tolike gužve u gradu niti je toliko vruće no svejedno imate dojam kao da je ljeto već na vratima.



3. ISTRAŽIVANJE I RAZGLEDAVANJE GRADA
Iako je proglašen drugim najvećim gradom Lijepe Naše, Split se ne čini toliko velikim i svakako ga se može prehodati ako ste ljubitelji šetnje. Jedino što je bitno jest volja i udoban par tenisica.

Ako ste ipak nešto veći avanturist i poželite otići izvan grada, na usluzi vam stoji javni prijevoz, taxi, taxi boat, rent a car, rent a bike, rent a boat ali i Uber.



4. KUDA NA JELO, A KUDA NA PIĆE?
Ovu stranu nisam nešto previše istražila već sam se držala provjerenog tj. onog što su mi prijatelji koji žive u Splitu preporučili.

Ima jedan restoran pokraj Matejuške što je jako blizu Rive, a zove se 'Buffet Fife' iliti kako bi domaći rekli ''U Fife''. Cijene tamo su poprilično prihvatljive dok su porcije zaista ogromne i nećete ostati gladni.


Što se tiče izlazaka, nisam se nešto pretrgnula od istih jer sam uglavnom sa društvom visila u lokalnom pub-u 'La Linea' ili ispijala alkohol na terasama apartmana. Ne volim previše trošiti na izlaske kada sam na odmoru pa ako imam društvo onda se nekako više povodim za onim da je bolja zabava kada si ju sami kreirate ili jednostavno idete na sigurno - u pub.

Oko slastica nema nekog predomišljanja jer 'Luka' je mjesto na koje svi jure. Od kolača pa sve do premium sladoleda. Kuglice sladoleda kreću se od 9 pa do 12 kuna jer osim običnih okusa slastičarnica nudi i premium okuse, a njihovi kolači i torte su iznad 20ak kuna.



5. PLAŽE
Od slavnih Bačvica pa sve do kamenih osamljenih plaža oko cijelog Marjana, možete birati gdje želite hvatati boju/preplanulu put.

Kao manja sam se više povodila za Bačvicama jer su mi bile fora. Dugi hod do morskih dubina i neizostavni pjesak ali i gužva, izluđivali su moju obitelj no udovoljavali su mi.


Sada kada sam starija, nekako me ta gužva odbija ali i taj dugi hod koji mi je prije bio iznimno zanimljiv pa smo tako pronašli jednu divnu plažu pored Bačvica nazvanu Ovčice. Nalazi se nekih pet minuta dalje i nije tolika gužva, a i nema pjeska koji svakako može biti iritantan.


Ukoliko ipak ne želite hodati više od pola sata kako biste došli do plaže, postoji jedna alternativa koja je za desetak minuta kraća, a to je plaža Obojena. Obojena se nalazi ispod Marjana i morate proći pored Splitske Marine. Svakako je mirnija i nešto češće ju posjećuju domaći.



Sve u svemu dolazim do jednog lijepog zaključka, a to je da je Split zaista divno mjesto za odmor bez obzira kada došli i koliko dugo ostali. Svakako se namjeravam narednih godina vraćati i uživati.


Jeste li ikada bili u Splitu? Kakav je dojam ostavio na vas ako jeste? 

Nema komentara:

Objavi komentar