subota, 13. rujna 2014.

IBS i muke po trbuščiću


Već neko vrijeme razmišljam kakav post napisati, a da ne bude vezan za kozmetiku. Želim se s vremena na vrijeme maknuti od toga i sa vama podijeliti pokoji savjet ili nešto tako.


Dakle, ono na što sam se danas htjela osvrnuti jest IBS iliti po naški SIC (Sindrom iritabilnog crijeva). Stvar koju je zaista teško otkriti pretragama no opet tu je i može se dogoditi svakome, a da toga nije niti svjestan.

Kada sam prvi put osjetila bol bio je negdje kraj 9. mjeseca i to sam mislila kako sam se nahladila. Nisam pretjerano obraćala pažnju na to, mislila sam kako će s vremenom prestati no nije. Bol se do 12. mjeseca nastavila u istom intenzitetu i tek tada sam se zabrinula. Nakon što sam shvatila kako bol neće nestati sama od sebe, potražila sam pomoć svoje doktorice, a ona me poslala na brdo pretraga (RTG prsnog koša, UZV, KKS). Naravno, nije ništa otkrila jer je sve bilo u najboljem redu. Moj slučaj je bio taj da se ponekad u lijevom, a ponekad i u desnom dijelu abdomena znala pojaviti tupa bol koja bi me lagano bocnula te popustila, i tako iznova i iznova dok nebi zaspala. Također sam bila jako naduta i imala vjetrove što je također znak koji upućuje na IBS. Najčešće bi mi ujutro bilo uredu sve dok nebi nešto pojela i to me zaista brinulo jer nikada do tada nisam imala nekih pretežitih problema.

Kada medicina nemože otkriti što vam je, onda djelujete sami, barem ja tako. Listala sam malo posvuda i otkrila kako se radi o IBS-u jer najčešće sve pretrage budu uredne no i dalje se ne zna o čemu se radi. Zaključno, bila sam u pravu.

OPĆENITO O IBS-u?
Sindrom iritabilnog crijeva je kronično stanje u probavnom traktu koje je karakterizirano bolovima u trbuhu. Postoje brojne teorije o uzrocima nastanka ovog stanja, no unatoč intenzivnim istraživanjima niti jedna teorija još nije kompletna.
Najčešće se javlja kod mlađih osoba. Dva puta se češće dijagnosticira kod žena nego kod muškaraca u zapadnom svijetu, što se može objasniti činjenicom da su žene češće spremnije požaliti se liječniku kod pojave simptoma ovog stanja, a to su: 
  • Bol u trbuhu - radi se najčešće o grčevitim bolovima, „šetajućeg" karaktera
  • Promjena ritma stolice
  • Proljev ili zatvor
  • Nadutost
  • Pojačani vjetrovi 

TERAPIJA
Postoje brojni pristupi liječenju ovog stanja, što govori u prilog činjenici da se točan uzrok bolesti ne zna, a terapijski pristup je individualan. Generalno vrijedi pravilo da se uvijek pokuša s dijetnim mjerama, te ukoliko one ne dovedu do smirenja simptoma postoji paleta lijekova koji se mogu koristiti. Povoljni su i učinci čaja od kamilice, takozvanih „zdravih" bakterija (Lactobacillus) u vidu probiotika i pepermintovog ulja.

MOJA TERAPIJA
Znam koliko je teško odreći se pojedinih stvari koje volite. Kolači, sokovi, alkohol.. Glavni razlog mog prestanka pušenja bila je bol u bubregu za koju nisam znala što je i evo, već skoro dvije godine nisam zapalila. Sve je moguće ljudi.
Moja samostalna terapija počela je pretragom što smijem, a što ne smijem. Odredila sam si šest mjeseci strogog držanja neke svojevrsne dijete i zdrave prehrane kako bi vidjela djeluje li ili ne. Bitna stavka u svemu ovome jest da sam prestala uzimati kontracepcijske pilule (među kojima se također nalazi bol u abdomenu kao nuspojava).
Ono što sam ja jela bilo je voće i povrće u velikim količinama (jabuke i kruške oguljene jer njihova kora me znala napuhnuti), za doručak sam uglavnom kombitirala zobene mekinje i lanene sjemenke uz probiotički jogurt dok bi za ručak uglavnom jela piletinu ili puretinu (juha je bila must). Napomiljem kako sam također salame/paštete/hrenovke totalno izbacila iz svoje prehrane. Što se pića tiče, odrekla sam se alkohola, sokova i svega umjetnoga te počela piti čajeve, vodu i probiotičke jogurte (za voćni jogurt najčešće bi ubacila voće u probiotički). Za mene nije bilo slatkog, nikakve čokoladice ili kolača - njet! Umjesto šećera sam koristila mrvicu meda samo da se osjeti slatkoća i to je to.

Više o tome što jesti, a što ne ovdje.


MOJ REZULTAT
Osim što sam izgubila 5 kila i što mi govore da jesam li zdrava da izgledam mršavo, bol skoro pa ni ne osjetim. Zna se javiti tu i tamo jer sada manje pazim što jedem no uglavnom je nema. Nadutost je isto tako nestala kao i vjetrovi. Ne mogu vam opisati koliko je ovo bilo teško za mene jer jednostavno treba ponekad osluškivati svoje tijelo, kada vas boli nešto nije uredu i to treba stati i dobro promisliti. Nije nužno kraj svijeta ako otkrijete da imate IBS ili možda neku cisticu u bubregu kao ja, nastavite dalje i mislite pozitivno. 

Izvor: WeHeartIt


Ako imate bilo kakvih pitanja, stojim vam na usluzi.
(Izvor o IBS-u preuzet sa stranice Pliva)

Broj komentara: 12 :

  1. Brace yourself, ovo će biti opširno. :D
    Već mjesec-dva u periodima od desetak dana osjećam tup bol u lijevom dijelu stomaka, i u gornjem i u donjem dijelu, naduta sam, gubim apetit na nekoliko dana, kad dobijem apetit muka mi je šta god da jedem.
    Prvi mjesec sam mislila da je prolazno, a kada se desilo drugi put već sam se zabrinula i otišla kod doktorice. Poslala me na sve moguće pretrage, nisam još sa svime završila, baš sutra ujutru imam zakazan ultrazvuk. Sa svim ostalim pretragama sam završila i svi rezultati su mi bili savršeni, iako sam radila testove na sve moguće bakterije koje mogu biti u probavnom sistemu.
    Nisam sama rovila po internetu, jer uglavnom na internetu kada tražiš nešto, krajnja dijagnoza je rak, tako da sam se strpila dok sačekam rezultate.
    E sad, trebalo je da se radujem kad su mi svi nalazi bili dobri, iako ću rezultate ultrazvuka znati tek prekosutra, ali to me je još više iznerviralo, jer znam i osjećam da nešto s mojim tijelom nije ok, a nemam nijedan dokaz. I onda ispadam paničar i hipohondar, i počinjem i sama da se pitam umišljam li stvarno...
    Nisam nikad čula za ovaj sindrom, niti mi ga je doktorica spomenula, ali sljedeće sedmice bi trebalo sa svim nalazima još jednom da odem do nje, tako da ću spomenuti i ovo, iako će se ljutiti što sam ipak nešto sama našla na internetu, mislim da doktori to ne podnose. :D
    Drago mi je što si se odlučila da pišeš o ovome, eto, ako se ispostavi da imamo isti problem, onda si pomogla bar jednoj osobi. :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tako i meni mama govori kada pričam da nešto nije uredu, kao da si umišljam. Odavno sam prestala googleati, ali na neki način izbjegavam te -rak- teme jer nije sve uvijek tako. Što se tiče IBS-a, nije ga niti meni spomenula doktorica već sam ga sama otkrila i postavila dijagnozu jer zapravo nema drugog značenja za ovo što se događalo/događa.

      Da sami otkriju, okej, ali znam koliko ne vole kada se pravimo pametni no briga te. Često doktorima promaknu neke stvari tako da smo mi tu da ukažemo na pogreškice s našim internetom. Drago mi je čuti da sam pomogla i nadam se da će ispasti to na kraju, a ne ništa gore. :D

      Izbriši
  2. Čula sam za taj sindrom i donekle znala o čem je riječ, ali nisam znala da može biti toliko ozbiljno da moraš na dijetu :/ Što se tiče sličnih stvari, mislim da sam netolerantna na laktozu... svaki put kad pojedem muslije (inače ih jedem s toplim mlijekom), par minuta nakon me odmah tjera na wc. Tako je i s kavom s mlijekom i sličnim stvarima. Nije sad to toliki problem da bih morala ići na pretrage, ali mlijeko mi zna napraviti pravi kaos u crijevima.
    Bravo što si ustrajala u dijeti i sama se spasila bolova!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kako drugačije, osim trpiti bolove. Ja sam kavu prestala piti također u 12. mjesecu jer sam skužila da me boli odmah nakon nje, ili je stvar u njoj ili mlijeku. :)
      Trebala bih opet jer me laganini boli, ali nemogu se natjerati. Super ti je svako jutro kefir sa lanenim, i tako 3. tjedna.. čitala sam negdje.

      Izbriši
  3. U potpunosti te razumijem... :( Meni najveće probleme rade kruh i peciva, tako da ih jedem kad ih se stvarno jako, jako zaželim, i to samo jako tamna i sa žitaricama, na klasična bijela peciva i kruh ne smijem ni pomisliti.. Iz tog razloga smeta mi npr. i pizza i sl. hrana. Meni donekle spašavaju sjemenke lana i probiotici, te puno tekućine i hrana na žlicu.

    I, super mi je post! :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Odličan post draga :) Osobno nemam problema sa želucem, crijevima, probavom, ali moj suprug ima i sad ću mu pročitati tvoj post :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Blago tebi onda, no nadam se da će barem nekome pomoći :D

      Izbriši
  5. Super poučan tekst, ja nemam nekih pretjeranih smetnji, ali trbuh mi je od malena još bio osjetljiv i napuhnuo bi se šta god da bi pojela. Tako sam s godinama sama sebi regulirala prehranu, već nekoliko godina ne pijem sokove, samo voda i čajevi , trudim se što zdravije hraniti , iako čokolada i čips ponekad ipak budu na meniju, sve ostalo trudim se izbjegavati i super se osjećam.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja sam opet počela po svome no primjećujem da mi ne odgovara više, čini se da će opet strogi režim. Hvala ti :)

      Izbriši
  6. Od ovog sindroma sam dugo patila.Užasno je neugodno i danas mi stvara probleme ponekad. Dobro je dok pijem enzime, čim prestanem, vrlo kratko sam mirna.

    OdgovoriIzbriši